Sámij Girjjevuorkká
Sámiid girjerájus Saemiej Gärjahgåetie
Samernas bibliotek
GirjeGilkor

Nationella minoriteter : minoritetspolitikens utveckling år 2015 2016:9
Komihåglistan är tom
Vis
Lukk
  • Rapport / Länsstyrelsen i Stockholms län
Hylla
  • 305.8 009 485
Titel och upphov
  • Nationella minoriteter : minoritetspolitikens utveckling år 2015 2016:9
Utgivning, distribution etc.
  • Stockholm : Länsstyrelsen i Stockholms län ; Kiruna : Sametinget, 2016
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
  • M
Fysisk beskrivning
  • 60 s. : tab.
Serietitel - ej biuppslagsform
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • I denna rapport redovisar Länsstyrelsen och Sametinget uppdragen och det minoritetspolitiska uppföljningsarbetet år 2015 med särskild inriktning på barns rätt till sitt nationella minoritetsspråk i förskola, förskoleklass och skola.
Term
Institutionsnamn
Huvudserie
  • Rapport / Länsstyrelsen i Stockholms län ISSN 1100-4533
Elektronisk adress och åtkomst (URI)
  • https://www.lansstyrelsen.se/download/18.26f506e0167c605d569135b7/1548250939128/Minoriteter-minoritetspolitikens%20utveckling%202015.pdf
ISBN
  • 978-91-7281-682-4
*00007331cam a22017417a 4500
*00115096
*00520180129195850.0
*008170510s2016    sw |||||||||||000 0|swe|c
*020  $a978-91-7281-682-4
*035  $a(SE-LIBR)20804256
*041  $aswe
*08204$a305.8009485$223/swe
*084  $aM$2kssb/8 (machine generated)
*24510$aNationella minoriteter :$bminoritetspolitikens utveckling år 2015$n2016:9
*264 1$aStockholm :$bLänsstyrelsen i Stockholms län ;$aKiruna :$bSametinget,$c2016
*300  $a60 s. :$ltab.
*4900 $aRapport / Länsstyrelsen i Stockholms län,$x1100-4533 ;$v2016:9
*520  $aI denna rapport redovisar Länsstyrelsen och Sametinget uppdragen och det minoritetspolitiska uppföljningsarbetet år 2015 med särskild inriktning på barns rätt till sitt nationella minoritetsspråk i förskola, förskoleklass och skola.
*650 7$aMinoritetsspråk$0https://id.kb.se/term/sao/Minoritetsspr%C3%A5k$2sao
*650 7$aSamiska språk$0https://id.kb.se/term/sao/Samiska%20spr%C3%A5k$2sao
*650 7$aBarn$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Barn
*650 7$aFörskolan$0https://id.kb.se/term/sao/F%C3%B6rskolan$2sao
*650 7$aSkolan$0https://id.kb.se/term/sao/Skolan$2sao
*650 7$aNationella minoriteter$xpolitiska aspekter$2sao
*7102 $aLänsstyrelsen i Stockholms län$4pbl$0130010
*7102 $aSametinget (Sverige)$4pbl
*7600 $tRapport / Länsstyrelsen i Stockholms län$w15095$x1100-4533
*852  $h305.8 009 485$lNationella
*856  $uhttps://www.lansstyrelsen.se/download/18.26f506e0167c605d569135b7/1548250939128/Minoriteter-minoritetspolitikens%20utveckling%202015.pdf
*887  $a{"@id":"vd6ljp165hbkc6d","modified":"2018-01-29T19:58:50+01:00","checksum":"333723461046"}$2librisxl
*887  $5Gp$a{"@id":"9fnzjnng0f2wnw8","modified":"2017-09-01T12:35:00+02:00","checksum":"63905509071"}$2librisxl
*887  $5L$a{"@id":"48hqr1q925xjft7","modified":"2017-05-10T12:14:07+02:00","checksum":"43300151983"}$2librisxl
*950  $6650$aLapska$uSamiska språk
*950  $6650$aSamiska$uSamiska språk
*950  $6650$wh$aCentralsamiska språk$uSamiska språk
*950  $6650$wh$aSydsamiska språk$uSamiska språk
*950  $6650$wh$aÖstsamiska språk$uSamiska språk
*950  $6650$wg$aBarnomsorg$uFörskolan
*950  $6650$wh$aI ur och skur$uFörskolan
*950  $6650$wh$aPedagogisk omsorg$uFörskolan
*950  $6650$wh$aSmåbarnsskolor$uFörskolan
*950  $6650$aDaghem$uFörskolan
*950  $6650$aFörskoleklass$uFörskolan
*950  $6650$aInskolning i förskolan$uFörskolan
*950  $6650$aInvandrarspråk$uMinoritetsspråk
*950  $6650$aMinoriteter$xspråk$uMinoritetsspråk
*950  $6650$wg$aSpråkliga minoriteter$uMinoritetsspråk
*950  $6650$wg$aSpråksociologi$uMinoritetsspråk
*950  $6650$wg$aSpråk$xpolitiska aspekter$uMinoritetsspråk
*950  $6650$wg$aUndervisningsväsen$uSkolan
*950  $6650$wh$aLivskunskap$uSkolan
*950  $6650$wh$aLovskola$uSkolan
*950  $6650$wh$aSkolavslutningar$uSkolan
*950  $6650$wh$aVåld i skolan$uSkolan
*950  $6650$wh$aVärdegrund$uSkolan
*950  $6650$aSkolor$uSkolan
*950  $6650$aUtbildning$uSkolan
*950  $6650$wg$aFamiljer$uBarn
*950  $6650$wg$aÅldersgrupper$uBarn
*950  $6650$wh$aAdoptivbarn$uBarn
*950  $6650$wh$aAfro-amerikanska barn$uBarn
*950  $6650$wh$aBarnarbete$uBarn
*950  $6650$wh$aBarnhelgon$uBarn
*950  $6650$wh$aBarnhemsbarn$uBarn
*950  $6650$wh$aBarnspråk$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn med funktionsnedsättning$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till brottslingar$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till cancersjuka$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till författare$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till förintelsens överlevande$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till försvunna personer$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till HIV-positiva föräldrar$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till homosexuella$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till kollaboratörer$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till kvinnliga fångar$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till missionärer$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till mordoffer$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till nazister$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till politiska fångar$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till psykiskt sjuka$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn till sjuka föräldrar$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn och datorer$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn och internet$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn och politik$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn och teater$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn som far illa$uBarn
*950  $6650$wh$aBarn som uppfinnare$uBarn
*950  $6650$wh$aBegåvade barn$uBarn
*950  $6650$wh$aBrott mot barn$uBarn
*950  $6650$wh$aDöda barn$uBarn
*950  $6650$wh$aElever$uBarn
*950  $6650$wh$aFattiga barn$uBarn
*950  $6650$wh$aFlickor$uBarn
*950  $6650$wh$aFlyktingbarn$uBarn
*950  $6650$wh$aFosterbarn$uBarn
*950  $6650$wh$aFörväxlade barn$uBarn
*950  $6650$wh$aFörskolebarn$uBarn
*950  $6650$wh$aFörsvunna barn$uBarn
*950  $6650$wh$aFöräldralösa barn$uBarn
*950  $6650$wh$aGatubarn$uBarn
*950  $6650$wh$aHemlösa barn$uBarn
*950  $6650$wh$aHIV-positiva barn$uBarn
*950  $6650$wh$aHyperaktiva barn$uBarn
*950  $6650$wh$aInstitutionsbarn$uBarn
*950  $6650$wh$aInvandrarbarn$uBarn
*950  $6650$wh$aJudiska barn$uBarn
*950  $6650$wh$aKristna barn$uBarn
*950  $6650$wh$aMor-barnrelationer$uBarn
*950  $6650$wh$aMor-dotterrelationer$uBarn
*950  $6650$wh$aMuslimska barn$uBarn
*950  $6650$wh$aNazism och barn$uBarn
*950  $6650$wh$aOönskade barn$uBarn
*950  $6650$wh$aProblembarn$uBarn
*950  $6650$wh$aPojkar$uBarn
*950  $6650$wh$aPrematura barn$uBarn
*950  $6650$wh$aRomska barn$uBarn
*950  $6650$wh$aSamiska barn$uBarn
*950  $6650$wh$aSjuka barn$uBarn
*950  $6650$wh$aSkilsmässobarn$uBarn
*950  $6650$wh$aSmåbarn$uBarn
*950  $6650$wh$aSockenbarn$uBarn
*950  $6650$wh$aSommarbarn$uBarn
*950  $6650$wh$aSpädbarn$uBarn
*950  $6650$wh$aStyvbarn$uBarn
*950  $6650$wh$aSömnstörningar hos barn$uBarn
*950  $6650$wh$aTalstörningar hos barn$uBarn
*950  $6650$wh$aTyska barn$uBarn
*950  $6650$wh$aUtomäktenskapliga barn$uBarn
*950  $6650$wh$aÖvergivna barn$uBarn
*950  $6650$aBarn och döden$uBarn
*950  $6650$aBarn och gamla$uBarn
*950  $6650$aBarnbarn$uBarn
*950  $6650$aBarnsjukvård$uBarn
*950  $6650$aBarnäktenskap$uBarn
*950  $6650$aBeteendeterapi för barn$uBarn
*950  $6650$aIcke-verbal kommunikation hos barn$uBarn
*950  $6650$aPsykosomatiska sjukdomar hos barn$uBarn
*950  $6650$aSexuella övergrepp mot barn$uBarn
*950  $6650$aSocialt arbete med barn$uBarn
*950  $6650$aStress hos barn$uBarn
*950  $6650$aVåld mot barn$uBarn
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt (ej hemlån) Sierranas čoakkáldat - Specialsamlingar351.08994570485Sam [2016] REF